Telefon: +40215996100
Dă-ne like pe /PremiumLubricants
Protejează ce contează!

Ce ulei de motor alegem pentru sezonul rece?

December 21, 2018

Mulți dintre noi știm că motorul mașinii ar trebui să aibă un ulei diferit în funcție de anotimp. Respectiv, un fel de ulei vara și un alt fel de ulei pe timp de iarnă, atunci când temperaturile scad mult. Dar care este realitatea?

 

Majoritatea uleiurilor de motor pe care le utilizăm în zilele noastre sunt de tip multi-grad. Adică au fost astfel dezvoltate încât să se comporte bine în cele două situații diferite de temperatura. Și sunt numerotate pe ambalaj cu două numere, de tipul 5W-30. Această numerotare este standardul de astăzi pentru uleiurile de motor și ne indică gradul de vâscozitate al respectivului tip de ulei, atât pe timp de iarnă, cât și pe timp de vară.

De exemplu, prima parte din numerotare, 5W, ne indică modul în care își păstrează acel ulei vâscozitatea le temperaturi joase. W este prescurtarea de la Winter. Există șase numerotari pentru vâscozitatea de iarnă: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W sau 25W. Cu cât este mai mic numărul, cu atât uleiul este mai subțire și mai puțîn vascos atunci când temperatura este negativă.

A doua parte din denumirea 5W-30 ne indică vâscozitatea la temperaturi ridicate. Și aici există șase numerotari diferite: 20, 30, 40, 50 sau 60. Cu cât numărul este mai mic, cu atât vâscozitatea este mai scăzută. Aceste grade din denumire sunt date în funcție de temperatura la care uleiul își păstrează calitățile de ungere cu motorul rece.

Mai trebuie știut că aceste numerotari sunt stabilite pentru a cataloga abilitatea unui lubrifiant de a păstra pelicula de ulei la temperatura exterioară, adică atunci când pornim motorul, la rece, prima oară. Acest moment fiind cel care produce cea mai mare uzură. De exemplu, un ulei de tip 0W sau 5W păstrează o pelicula pe piese când e frig afară. Cu cât numărul crește, adică 20W sau 25W, acel ulei nu mai este indicat pentru a fi folosit la temperaturi negative. Iar în cazul anotimpului cald, un ulei 20-30 va oferi o lubrifiere mai slabă că unul numerotat cu 40-50.

Din fericire, în ziua de azi există uleiuri de motor multi-grad sintetice capabile să reziste la orice fel de situație. Evoluția și tehnologia ne-au făcut viață mai ușoară și, în loc să mai avem câte un ulei dedicat pentru fiecare anotimp, acum avem acces la uleiuri capabile să reziste în orice condiții.

Numărul 13 a fost cu noroc

Suntem bucuroși sa vă anunțam că în competiția 4V Rally Raid Dobrogea România 2109, membrii echipajului cu numărul 13, Ioan Pausan și D...

Află mai mult

Cum alegem uleiul de motor potrivit?

Alegerea uleiului de motor potrivit a devenit o problemă pentru mulți dintre proprietarii de mașini, care, odată ajunși în fața raftului,...

Află mai mult

Texaco Havoline sprijină echipa BRIT pentru a junge la cursa de 24 de ore de la Le Mans

Pe 15 iunie, în Franța, se va desfășura una dintre cele mai faimoase competitii automobilistice din Europa: cursa de 24 de ore de la Le Mans...

Află mai mult